V roce 2016 začal vznikat plán na založení soukromé školy. Školy, která bude podporovat individuální rozvoj dětí, vytvářet podnětné prostředí a příležitosti k osobnímu rozvoji. Zároveň školy, která si bude poctivě klást otázku, zda a jak se děti rozvíjejí a jak jim získané kompetence pomáhají v životě.

Vznikl tedy pedagogický koncept Prostředí a příležitost, který propojuje pravidla českého vzdělávacího systému s potřebami jednotlivých dětí.

Každé dítě je součástí malé skupiny vrstevníků, která je základním stavebním kamenem Světoplavců. Spolu s ní absolvuje většinu úkolů, projektů a aktivit, výletů, výprav a expedic.

Ve škole nefungují třídy, ale trojročí, která sdílejí stejný rozvrhový základ i předměty. Část školního času je plánovaná průvodci (tedy učiteli), zbytek si dítě doplňuje podle dohody ve své skupině i podle vlastních plánů a preferencí.